nl fr
Hoe en waarom mijn kaart laten blokkeren?


Is het blokkeren van de kaart verplicht? Wat gebeurt er indien ik mijn kaart niet wil of niet laat blokkeren?

Deze blokkering is verplicht. Zelfs indien u niet reageert, zijn wij verplicht uw kaart te blokkeren. Op de datum die in uw brief staat, zal ze dus automatisch geblokkeerd en vervangen worden om het financiële risico te beperken.
 

Moeten andere kaarten ook geblokkeerd worden? Moet de kaart van mijn echtgenote ook geblokkeerd worden?

Neen, het gaat enkel om de kaarten waarvoor een brief opgestuurd werd.
 

Waarom stuurt u een brief en blokkeert u de kaarten niet snel? Is het niet gevaarlijk te wachten?

Het gaat hier enkel om een frauderisico. Wanneer een groot aantal kaarthouders getroffen worden door zo'n risico, kunnen wij onmogelijk elk van hen individueel en persoonlijk contacteren, anders dan door middel van een brief. Het opsturen van een brief is tegelijk snel en veilig.

Anderzijds kunnen wij door het gebruik van een interactief antwoordapparaat een groot aantal oproepen behandelen zonder dat de klant lang moet wachten. Indien een dergelijk geval door onze klantendienst behandeld zou worden, zouden er lange wachttijden zijn. Bovendien zou dit nutteloos zijn, want onze medewerkers mogen toch geen verdere details geven.

Ik heb een brief gekregen. Betekent dit dat er al fraude gepleegd werd met mijn kaart?

Nee, het gaat hier om een preventieve maatregel, om elk risico te voorkomen.