nl fr
Fraudepreventiebrief ontvangen

U ontvangt van ons een fraudepreventiebrief als onze dienst 'Fraud & Risk Management' vermoedt dat fraudeurs in het bezit zijn geraakt van uw kaartgegevens. Doordat onze veiligheidsdiensten nauw samenwerken met Visa, MasterCard en de politiediensten, kunnen wij dit type fraude snel opsporen en u uw kaart preventief laten blokkeren. Op die manier vermijden we dat fraudeurs effectief misbruik maken van uw kaartgegevens.


Wat moet ik doen als ik een brief ontvangen heb?

U kan 24u/24u het nummer 02 205 85 85 bellen, waar een interactieve stemcomputer u zal vragen om de snelcode 1600 in te toetsen. Vervolgens geeft u de referentie in die vermeld wordt in de brief.

Hierna zal de stemcomputer u de definitieve blokkering van uw kaart bevestigen alsook de kosteloze heruitgave via de gebruikelijke weg (ontvangst via de post of via uw bankagentschap).

 

Belangrijk!

Indien u geen brief ontvangen hebt, hoeft u niets te doen. U loopt geen risico.

Als u meerdere kaarten hebt, hoeft u enkel de kaart te blokkeren waarvoor u een brief ontving. Dus ook de kaart van uw partner moet niet geblokkeerd worden als deze geen persoonlijke brief ontvangen heeft.

 

Hoe en waarom mijn kaart laten blokkeren?

Wordt mijn kaart automatisch vervangen?

Hoeveel moet ik betalen?

Wat kunt u mij vertellen over dit geval van fraude?

Wat als ik in het buitenland ben of zeer binnenkort vertrek?