Een betaalapplicatie blokkeren

Mobiele applicaties die gekoppeld zijn aan een bankkaart (uitgegeven door een bank in België) kunnen geblokkeerd worden door Card Stop.
Met sommige van deze applicaties kan je aankopen doen via het internet, of kan je betalingen uitvoeren tussen twee smartphones of tablets. 

In geval van verlies, diefstal of verkoop van je smartphone is het aangeraden om de betaalapplicatie te blokkeren.

Je dient steeds je bank in te lichten van het verlies of diefstal van je smartphone als deze een betaal- of bankapplciatie bevatte.
Jouw debetkaart (bankkaart) of kredietkaart zal niet worden geblokkeerd als je deze nog bezit.

Neem contact op met Card Stop om applicaties op je verdwenen toestellen te laten blokkeren :

  • Payconiq
  • Apple Pay
  • Google Pay

 

Voor de blokkering van je bankapplicatie verwijzen wij jou naar jouw bank of de uitgever van je betaalkaart. 

Een van de volgende gegevens is nodig om je betaalapplicatie te blokkeren:

  • het bankrekeningnummer gekoppeld aan de applicatie
  • het nummer van de debetkaart (bankkaart) of kredietkaart gekoppeld aan de app 
  • de volgende gegevens van de kaarthouder: voornaam – naam – geboortedatum – telefoonnummer – adres en postcode

 

Ter informatie:

  • Kon je betaalapplicatie niet geïdentificeerd worden tijdens het gesprek omdat je niet over alle nodige informatie beschikte, dan zullen wij je bank hiervan inlichten. 
  • We raden je aan om ons zo snel mogelijk de ontbrekende informatie door te bellen zodat de kaart kan geblokkeerd worden om eventueel misbruik te vermijden.