FAQ

  • Kan iemand anders mijn betaalkaart blokkeren?

    Bij voorkeur neem je best zelf contact op met Card Stop. Als dit niet kan, mag je iemand vragen dit in jouw plaats te doen.

    Kunnen jullie mijn identiteitskaart blokkeren?

    Het verlies van jouw identiteitskaart moet je meedelen aan Doc Stop op het nummer 0800 2123 2123 (of 0032 2 518 2123 vanuit het buitenland). Deze dienst is 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 bereikbaar. Het is ook belangrijk aangifte te doen bij de lokale politie.

    Ik ben meerdere kaarten kwijt. Is het mogelijk maar een deel te blokkeren?

    We raden je ten zeerste aan alle verdwenen producten te blokkeren om misbruik te voorkomen.

    Mijn betaalkaart is beschadigd. Kunnen jullie een duplicaat sturen?

    Wend je tot je bank of de uitgever van de kaart die voor een vervanging zal zorgen.

    Mijn kaart werd door een geldautomaat ingeslikt. Kan ik deze recupereren?

    De reden waarom je kaart door de geldautomaat ingeslikt werd kan verschillende oorzaken hebben. Een technisch defect, een probleem met je kaart of een mogelijke fraude poging. Daarom raden wij je aan je kaart onmiddellijk te laten blokkeren.

    Ik heb een betaalkaart gevonden. Wat moet ik doen?

    Je kan de gevonden bankkaart bij het dichtstbijzijnde bankkantoor of politiekantoor deponeren.

    Ik heb een brief ontvangen om mijn kaart te blokkeren. Wat moet ik doen?

    Deze brief heb je ontvangen omdat de fraudepreventie dienst van Worldline en jouw bank je wensen te beschermen tegen mogelijk misbruik. Volg de instructies die in de brief vermeld staan. Je vindt alle informatie over deze fraudepreventiebrief verder op deze site onder Fraudepreventiebrief ontvangen.

    Ik heb een dossiernummer van Card Stop ontvangen. Wat moet ik hiermee doen?

    Dit nummer laat je toe te bewijzen dat je je betaalmiddelen hebt laten blokkeren via Card Stop. Bewaar dit nummer, je kan het nodig hebben wanneer je transacties, die gebeurden met de geblokkeerde bankkaart, dient te betwisten.

    Ik ben in het buitenland zonder betaalmiddel. Kunnen jullie helpen?

    Indien je over een Visa of Mastercard kredietkaart beschikte dan kan je bijstand aanvragen via de diensten van Visa of Mastercard. Consulteer de website van Visa of Mastercard voor meer informatie. Zoniet neem je best contact op met je bank. Zij kan, afhankelijk van de situatie waarin je je bevindt, de beste oplossing voorstellen.

    Worden er kosten aangerekend voor de blokkering van mijn betaalkaart?

    Een oproep naar het nummer van Card Stop kost € 0,30/minuut.

    Worden er kosten aangerekend voor de vervanging van mijn kaart?

    Hiervoor moeten we je doorverwijzen naar jouw bank of de uitgever van je betaalkaart.